.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همت‎ها در استان گلستان مرده است

مولف شهرنامه گلستان گفت: این استان از نظر یک محقق همه چیز برای تحقیق دارد اما همت‎ها در گلستان مرده است.
به گزارش  شمال نیوز به نقل از فارس، محمد جلالی ظهر امروز در جمع دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب گلستان، اظهار داشت: تالیف شهرنامه برای نخستین بار در گلستان شروع شده است و به دلیل ظرفیت خاص گلستان در همه شئونات که مانند یک گنجینه می‎ماند کار تالیف شهرنامه به صورت یک مدل کشوری را از این استان شروع کرده‎ایم.
وی با بیان اینکه مشاهیر و دانشمندان برجسته بسیاری در طول تاریخ در این استان وجود داشته است، تصریح کرد: قابلیت گلستان از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی بسیار کم نظیر است و کمتر استانی وجود دارد که بتواند در خصوص هر منطقه و یا یک روستای آن یک کتاب تدوین کرد اما گلستان از این قابلیت برخوردار است.
مولف شهرنامه گلستان با اشاره به اینکه فلسفه از قرن هجری در این استان رونق داشته‎است، خاطرنشان کرد: گلستان بیش از یک هزار شخصیت علمی، فرهنگی و دانشمندان برجسته را در خود جای داده است اما در خصوص آنها کمتر کار شده است و هر چند در خصوص برخی از دانشمندان بزرگ چون فندرسکی کارهای زیادی انجام شده است اما همان‎ها نیز راضی کننده نیست.
جلالی با اشاره به فعالیت‎های صورت گرفته برای تدوین شهرنامه گلستان گفت: برای تدوین 18 جلد شهرنامه گلستان کارهای تحقیقاتی به صورت میدانی، کتابخانه‎ای و تحقیقی انجام شده‎است و بیش 977 روستا از لحاظ فرهنگ و تمدن مورد بررسی قرار گرفته است و حدود 120 فیش در این زمینه تهیه شد.
وی شهرنامه گلستان را کامل‌ترین طرح در کشور دانست و افزود: این 18 جلد از بهترین تالیف‎های است که انجام داده‎ام اما این استان قابلیت بسیار دارد و هنوز نتوانسته‎ایم تمام توانمندی‎های آن را به رشته تحریر در بیاوریم و باید محققین پرورش دهید تا بتواند از میراث نیاکان این خطه دفاع کنند و حافظ آن برای نسل‎های آینده باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.862 seconds.